Intro image

Síť Wi-Fi: skvělý nástroj propagace produktů a služeb

Martin Křivský | 26.08.2015

Je to již řádka let, co se s volně dostupným Wi-Fi internetem roztrhl pytel, ale přesto se mi zdá, že onen signál šířící se všemi možnými směry, není ani v dnešní době úplně jednoduché zachytit. Většina free Wi-Fi totiž není až tak „free“. Až příliš často narazíte na požadavek hesla, registrace nebo dokonce poplatku. Proč musíme v každé druhé restauraci s prosíkem otravovat číšníka a žadonit o přístupové heslo? Není pak jednodušší si zapnout mobilní data? Možná, ale pak zjistíte, že máte zrovna slabý signál, nebo že kvůli vyčerpanému datovému limitu s následným snížením rychlosti připojení, je brouzdání po internetu spíše utrpením a o rychlejším vybíjení baterie nemluvě…

Netspot přináší službu, která vybízí provozovatele internetového připojení v restauracích, kavárnách, obchodních centrech, čekárnách a dalších podnicích, aby svou Wi-Fi síť zpřístupnili všem svým zákazníkům v plné síle, bez hesel, či podobných omezení a ještě na tom vydělali nějakou tu korunku. V podstatě jde o internetové routery se speciálně upraveným firmwarem, které každému uživateli po připojení k Wi-Fi síti zobrazí tzv. welcomepage s individuálním obchodním sdělením, či reklamou, za kterou získá provozovatel (majitel podniku) provizi. Netspot je možno snadno zapojit do již existující sítě, anebo pomocí něj vybudovat kompletně novou infrastrukturu se stabilním Wi-Fi signálem, který přesně pokryje požadované prostory a ani o metr (rozumějte: nevyžádaného souseda) víc.

Welcomepage v sobě skrývá mnoho využití, od těch nekomerčních, kdy provozovatel svým zákazníkům zobrazí např. pouze nabídku svých služeb, či obědové menu v restauraci, tak po ty komerční, kdy provozovatel sbírá od uživatelů na základě dobrovolnosti e-mailové adresy, či like pro své stránky na Facebooku. Samostatnou kapitolou jsou pak chytře vymyšlené reklamy.

Netspot jakožto nové marketingové médium umožňuje vysoce cílené reklamní sdělení, které je šité na míru danému podniku i inzerentovi, aby z dané situace oba těžili maximum. Dobrým příkladem je případová studie vypracovaná v rámci kampaně „Škola úsměvu“ pro značku Orbit, která na Netspotech běžela v době od 6. do 15. května 2015. Zákazníkům 144 restaurací využívajících Netspot po celé ČR se na obrazovkách jejich mobilních telefonů, tabletů, či notebooků po připojení k Wi-Fi síti daného podniku zobrazilo reklamní sdělení promující výše uvedenou kampaň. Hlavním cílem bylo přivést nové návštěvníky na microsite skolausmevu.cz. Navíc vzhledem k místu, kde kampaň probíhala, došlo v duchu sloganu „Jezte, pijte, žvýkejte“ k dokonalému cílení na potenciálně ideální konzumenty produktů značky Orbit. Ani restaurace nepřišly zkrátka. Zvýšily své tržby o podíl z platby uhrazené inzerentem za reklamu a zákazník mohl odejít spokojen nejen po dokonalém gurmánském zážitku, ale také se svěžím dechem. Souběžně s reklamou v sítích Netspotů probíhala také reklamní kampaň Orbitu na Facebooku. Ta ukázala, že inzerce na Netspotech představuje srovnatelné, popř. v některých ukazatelích (míra okamžitého opuštění nebo CTR, průměrná doba strávena na webu) dokonce lepší výsledky. Více viz následující srovnání.

 

Orbit casestudy Netspot

 

Brandová reklama na Netspotech se tedy zdá jako trefou do černého. Reklamu je totiž možné zobrazit na celé ploše obrazovky daného zařízení uživatele a směřovat ji dle různých kritérií jako jsou lokalita, čas, typ provozovatele nebo druh zákazníků tak, aby dopadla na co nejúrodnější půdu. Ve výsledku tam, kde restaurace může inzerovat produkty spojené s jídlem a pitím, můžou být např. v čekárnách u lékaře nebo zubaře inzerovány zdravotní doplňky, pomůcky dentální hygieny apod. Velká obchodní centra pak mohou pracovat s inzercí dynamicky dle svých momentálních potřeb. Inzerentům i provozovatelům tedy připojení přináší oboustrannou výhru. Výhodou je i to, že administrátoři Netspotu nabízí pro své Wi-Fi hotspoty spoustu zajímavých technických vychytávek jako např. intuitivní administraci, tvorbu různých statistik, možnost omezení připojení vybraným uživatelům i zabezpečení plynulosti streamovaného rádia, stejně jako kvalitní servis v případě problémů s technikou.

Zbývá už jen jediná otázka. Je lepší bojovat se zaheslovaným internetem, anebo se připojovat bez potíží, ale za cenu úvodního reklamního sdělení? Můj pohled na zaheslovaná Wi-Fi je asi takový, že běžné uživatele obtěžuje a proti případným útokům stejně neuchrání (pro kutily, kteří disponují dostatkem času a odhodlání, není získání hesla na Wi-Fi žádná věda). Navíc jsem toho názoru, že dobře cílená reklama nemusí být vždy otravná, naopak může koncovému zákazníkovi i pomoci. Někdy si můžete rozšířit obzory tam, kde byste to čekali nejméně a jindy aspoň nezapomenete na to, že po pikantním jídle je vhodné dát si žvýkačku, aby se váš dech neproměnil ve zbraň hromadného ničení. :)

Novější články Zpět na přehled článků Starší články

Vážení klienti,

z důvodu plánované odstávky elektřiny ve dnech 20. a 23. 10. nebude funkční náš poštovní server ani pevné linky. Proto prosíme, své konzultanty kontaktujte výhradě na mobilním telefonu. Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení

AMI Digital