Intro image

Jak se daří jednotlivým sociálním sítí v České republice?

Jakub Lorenc | 25.04.2017

Počet uživatelů sociálních sítí se mění každý měsíc, proto Vám přináším aktuální čísla jednotlivých sociálních sítí v Česku. Jak se změnily počty uživatelů za posledních několik měsíců? Jaké je rozdělení uživatelů podle pohlaví, místa pobytu nebo třeba vzdělání?

Stále vládne Facebook

První místo pomyslného žebříčku stále drží Facebook se svými 4 800 000 uživateli. Žen je zde pak o 200 000 tisíc více než mužů, konkrétně tedy 2,5 milionu. Uživatelů z Prahy je na Facebooku již 910 000, z Brna 270 000 a z Ostravy pak využívá tuto sociální síť 170 000 lidí. Zajímavé je také rozdělení dle věkových skupin:

Věková kategorie

Počet uživatelů

13-25

1 500 000

26-35

1 300 000

36-45

1 000 000

46-55

550 000

56-65+

450 000

Pokud se na uživatele podíváme z hlediska vzdělání, najdeme zde 1,1 milionu lidí se středoškolským vzděláním a stejný počet vysokoškoláků. Zbytek lidí nemá své údaje o vzdělání vyplněny.

Na druhém místě YouTube

Na druhém místě je aktuálně YouTube, kterému k pokoření Facebooku chybí 50 tisíc aktivních uživatelů měsíčně. YouTube tedy navštěvuje 4 750 000 unikátních uživatelů měsíčně a je pouhou otázkou času, kdy se vyhoupne na první místo, vezmeme-li v potaz, že jeho potenciál pro růst v ČR je větší než Facebook, který pomalu stagnuje.

Na třetím místě Instagram

Vizuální sociální síť vlastněná Facebookem, která za rok 2016 zaznamenala obrovský progres nejen v množství funkcí, které nabízí, ale především pak v množství uživatelů. O Instagramu se dá mluvit jako o suverénně nejprogresivnější sociální sítí poslední doby, která válcuje, co se dá. Po zavedení Insta Stories, což víceméně je kopie funkcionality, do té doby taky tak progresivního Snapchatu, tato síť získala velké množství uživatelů a naopak Snapchat podle našeho průzkumu přestalo aktivně používat více než 25 % jeho dosavadních uživatelů. Instagram má dnes v České republice již 1,5 milionu uživatelů. Ve světě pak více než 650 milionů uživatelů, z čehož zhruba 120 milionů uživatelů přibylo za poslední půlrok.

Stejně jako na Facebooku, i zde je převaha žen, kterých je na Instagramu aktivních 780 000. Mužů je o 130 tisíc méně. Okolo 70 000 profilů je evidovaných jako businessový účet.

Instagram má suverénně nejvíce uživatelů v Praze, konkrétně je to 310 000. V Brně a okolí pak najdeme 79 000 aktivních účtů a Ostraváků instagramerů je 44 000.

Na čtvrtém místě LinkedIn

Profesní síť LinkedIn je taková ta tichá voda, co břehy mele. Málo kdo by řekl, že aktuální počet uživatelů této sítě v České republice je 1 300 000, tedy o pouhých pár set tisíc méně než Instagram. Muži jsou na LinkedInu v přesile, je jich zde 490 tisíc, žen pak 440 tisíc. Zbylé účty jsou firemní nebo nemají dostatečně vyplněné informace. Nejvíce uživatelů je opět v Praze (250 000), dále pak v Brně (65 000) a Ostravě (23 000). Největším tuzemským LinkedIn zaměstnavatelem je Škoda Auto, T-Mobile, O2 CZ, ČEZ, Unitpetrol a Agrofert.

Twitter a Snapchat na dělené páté pozici

Sociální sítě Snapchat a Twitter mají aktuálně podobný počet uživatelů, zhruba 400 000 tisíc. Přesný počet uživatelů těchto sítí není možné dohledat, protože společnosti nezveřejňují statistiky pro náš trh a v aktuální době zde není možné nasimulovat propagační kampaň, při které bychom zjistili celkové množství uživatelů v ČR, na které může být reklama zacílena. Ačkoli Snapchat zažívá obrovský propad v aktivitě uživatelů, a to kvůli již zmíněným Insta Stories, počet účtů je stále stejný, málokdo si totiž zruší účet a nevůli používat tuto síť řeší spíše pouze pasivním pozorováním svého okolí nebo odinstalováním aplikace.

Twitter se zdá vyřešil krizi své identity a začal velice pomalu narůstat. Jeho zaměření na customer care a velká aktivita politiků na této sítí, Twitteru přinesla za minulý rok několik desítek tisíc nových uživatelů, což není moc, ale zdá se, že se nadechl k novému životu.

V Česku se probouzí i Pinterest  a Tinder

S počtem zhruba 200 tisíc uživatelů se začíná k životu probouzet i sociální síť Pinterest. Další sítí, která začíná „vystrkovat růžky“ je online seznamka Tinder, která hledá lidi ve vašem okolí. Princip je jednoduchý, uživatel hodnotí profily vybraného pohlaví, má možnost Ano/Ne, pokud se setkají dvě Ano, spustí se Vám chat, ve kterém můžete druhou osobu oslovit. Aplikace běží na bázi GPS lokace, takže appku je dobré využívat třeba v cizině, když chcete potkat „locals“, kteří vás třeba provedou po městě a ukáží místa, které byste jako běžný turista nikdy neobjevil.

 

Novější články Zpět na přehled článků Starší články

Vážení klienti,

z důvodu plánované odstávky elektřiny ve dnech 20. a 23. 10. nebude funkční náš poštovní server ani pevné linky. Proto prosíme, své konzultanty kontaktujte výhradě na mobilním telefonu. Omlouváme se za způsobené komplikace a děkujeme za pochopení

AMI Digital